torsdag 7. mai 2009

Magnus Takvam er best

NRKs Magnus Takvam har de beste politiske kommentarene, i følge ni av mine lesere i den meget uhøytidelige kåringen som akkurat nå ble avsluttet. Jeg er enig i at han er god. Men jeg synes at han er litt for forsiktig, kunne godt dratt på noe mer. En slags syntese mellom Takvam og Arne Strand hadde vært bra!

Oops..jeg ser nå at jeg glemte å ta med Strand som ett av alternativene. Jaja, han mangler vel ikke akkurat publisitet den fyren, så det gjør vel i grunn ikke så mye.

Og nå: Lesernes EU-preferanser står for tur.

7 kommentarer:

  1. Synes Arne Strand er en litt betenkelig type. Merker tydelig de voldsomt sterke båndene til Ap.

    SvarSlett
  2. Dette stemmer veldig godt overens med en undersøkelse mitt firma gjennomførte i høst om hvilke politiske kommentatorer og journalister norske ledende politikere lytter til.
    Her kommer også Takvam ut på topp, med Stanghelle på en god 2. plass.
    Du finner forøvrig hele den undersøkelsen her:
    http://www.2020.no/Files/journalist_2020full.pdf

    SvarSlett
  3. Takk for link. Interessant! Hadde også trodd at Strand og Simonsen ville kommet noe høyere opp.
    Nå er vel neppe hverken mine leseres eller politikernes og rådgivernes preferanser helt repsentative ift. hva "folk flest" mener. Hadde vært interessant å sett en slik undersøkelse blant vanlige velgere.

    SvarSlett
  4. Jeg vil påstå jeg representerer alle;)

    SvarSlett
  5. Jeg savner Kjetil B. Alstadheim, DN på lista di. Han topper min liste

    SvarSlett
  6. Ja, enig. Han burde vært med.
    Husket ikke alle i farten..

    SvarSlett
  7. Enig i at det kunne vært interessant å høre hvem vanlige folk synes er best, men det er nok umulig å måle. Folk flest har ikke et forhold til alle disse kommentatorene, og en meningsmåling her ville nok blitt en måling av hvem som er mest kjent og jobber i størst medium.

    SvarSlett