fredag 11. september 2009

Politiske oddstips

Flere bookmakere tilbyr oss på stortingsvalget. Har man en smule innsikt i politikk og velgerbevegelser, så bør det være noen kroner å hente. Jeg har surfet litt rundt på tre av de som har best utvalg , Unibet, Nordicbet og Betandwin og har merket meg disse objektene:

Venstre blir størst av KrF, Sp, SV, V
Odds: 10 (Bwin)
Jeg synes det ser åpent ut hvem av de fire som blir størst. SV på vei nedover og er nå på 6-tallet. Både KrF og Sp ligger omtrent flatt på noe over 6. Mens V er på et høyt 5-tallet, men antagelig med en liten vind i ryggen. 10 på V ser fint ut, kan evt. garderes med 6 på KrF.

Høyre over 15,75
Odds: 1,9 (Bwin)
Høyre ligger nå på rundt 16 på snittet av de siste nasjonale målingene og har klar vind i ryggen. Føler meg trygg på at dette går minst opp til 17-18. Kanskje til og med 20. Derfor synes jeg at 1,9 på over 15,75 ser vakkert ut!

Erna Solberg statsminister
Odds: 4,5 (Nordicbet)
Jeg spilte denne til 8 blank tidligere og føler meg nå meget komfortabel med det. Men synes at 4,5 også er spillbart. Stoltenberg får gjelde som favoritt, men ikke mer enn knapt i mine øyne. Mener at at Solberg er spillbar i alle fall ned til 3.

2 kommentarer:

  1. Svein T : Iflg Dagbladet er 622 000 forhåndsstemmer talt opp. Organisering og hemmelighold rundt opptellingen er en riksangelegenhet. Vet du hvordan den demokratiske integriteten garanteres ? Hvilke personer sitter på fasiten tre fulle dögn för Helljesen viser seg ? Er disse godkjent av POT på linje med statshemmeligheter og NATO cosmic top secret ? Er du bombesikker på at Mike Connell ikke kan hende i Norge ? http://rawstory.com/news/2008/Republican_IT_consultant_subpoenaed_in_case_0929.html

    SvarSlett
  2. Du har glemt Betsson. Gir f.eks. 5.50 på Erna. Og 1.50 på at FrP får under 24,5.

    SvarSlett